Forældresamarbejdet baseres på tillid

Godt og tillidsfuldt forældresamarbejde er vigtigt for os

Vi ønsker at skabe et godt og tillidsbaseret samarbejde med forældrene om børns trivsel og læring. Det er vigtigt for os, at vi tager udgangspunkt i de enkelte forældre og deres ressourcer.

Vi tilbyder samtaler med forældrene: opstartssamtale inden barnets start, hvor vi hører om barnets start på livet, 3 mdr samtale og overgangssamtale til blandt andet skolen.

I Aalborg kommune trivselsevalueres børnene minimum 2 gange årligt ved hjælp af opsporingsmodellen. Opsporingsmodellen bygger på praksisforskning i samarbejde med Socialstyrelsen og en række kommuner, og er en fælles metode for at opspore eventuel manglende trivsel hos børn - så tidligt som muligt. Al forskning viser, at jo tidligere vi opdager, at et barn ikke trives, jo større chance er der for, at vi kan hjælpe barnet til øget trivsel. Vi kalder det dobbelt op på tidlig indsats - tidligt i livet og tidligt i problemudviklingen.

Du kan læse mere om opsporingsmodellen på Aalborg Kommunes hjemmeside.